18 september 2012

Marimekko och beigea husvagnar

Jag är lite efter med månadens pyssel...

För en tid sedan blev jag åter frågad, om jag kunde pyssla för ett visst tillfälle till en medelålderskvinna. Allt jag fick veta var, att personen i fråga tycker om att resa i sin husbil, Gillar stilrent och Marimekko. Jag fick knappt någon info om färgpreferenser...

Första versionen förde mig direkt tillbaka till arbetsbordet...Något saknades... Och det tycker jag själv också. Kortet gjorde jag i beiget, för jag tänkte, att en neutral bakgrund är ett säkert kort. Tji fick jag!

Tråkigt
Istället tog jag tag i Marimekko inspirationen. Det förde mig till slutresultatet, som enligt kortbeställaren mera såg ut, som personen, som skulle få kortet.

Svar och vitt fungerar!

Detta var ett extra svårt motiv för mig. Jag vet inget om husbilar (ok, detta är en husvagn), och inte är jag särskilt intresserad av sådana heller. Halvvägs i jobbet kändes det som om jag aldrig når önskat slutresultat. det blev t.o.m tal om att jag kunde ändra motivet till Lilla My!
Pyh! Säger jag. För det första tog det mig en god stund att göra husvagnen (som jag är nöjd med)
Och för det andra, vad är det för utmaning om man inte stiger ur sin egen "comfortzone"?

Jag har också pysslat födelsedagskort till en fotbollsentusiast...

Liverpool!, Liverpool!...
Och till en som faktiskt ÄR frälst i beiget:

En runt kort är inte lika vanligt. 
Mångas favorit; brun och turkos
Som en sista teaser kommer en bild på mitt kommande projekt:

"Högt upp i eken"... eller "Högt upp i eken"...
Take you pick! :)
Detta skall jag ta itu med bara jag hinner varva ner mellan jobb och mina jumppapass. :) Förutsatt, att projektet ens lyckas... Vi får väl vänta och se. 

Kram
Crisse

Inga kommentarer: