13 augusti 2012

Vardagen knackar på dörren.

Nu är det slut semestrat för denna sommar. Jobbet har redan börjat förra veckan, men imorgon börjar skolorna, och då börjar rumban på riktigt.

För att jämna ut förra inläggets negativa ton (förlåt, för mitt utlopp!) fick jag nyligen en trevlig överraskning:

Ha! Take that surpuppa! Pisshumör 1- Crisse 1
I slutet av Juni svarade jag på ett frågeformulär om kundservicen i Tiimari, och nu ringde de upp mig för att säga att jag vunnit ett presentkort! Tänk att JAG vann! Jag vinner aldrig!

Andra halvan av semestern har varit minst lika underbar, som den första halvan. Som vanligt, kommer vardagen emot tidigare än väntat (jag kunde ha njutit av ledigheten minst 2 veckor till), men samtidigt är det också skönt att få rutiner till vardagen. 

Mina tapetseringsprojekt har varit en viktig del av min dagliga sysslor. Mera om dem kommer i ett annat inlägg. Under Juli och Augusti månad har bl.a följande andra saker förgyllt mina dagar:

µ Jag har åkt på två minikryssningar

Ukkopekka och Rudolfina redo att styra nosen mot skärgården  

µ  Träffat vänner och gått på café
älska tårtorna på Café Art!

µ Träffat gamla och gjort nya vänner på åbåtar:

Jag tänker kalla honom Ture. 
µ Forskat i mina släktled
µ Varit till mitt barndomslande
µ Simmat i havet (Jag som brukar tycka att det är för kallt i vattnet.) och plaskat med fötterna från bryggan
Det är dessa stunder man skall blicka tillbaka till i Novembermörkret!
µ Gått på födelsedagskalas
µ Roadtrippat till Nagu
µ klippt gräs
µ Firat fin, fin bröllopsårsdagsmiddag på Smör med 7 maträtter. Mums!
Efterrätsdrinkar på Pub Niska
µ  Härjat på Colourscape
Passar jag i grönt?
Michael, Han lever!
µ  Varit på kräftkalas
Bland de bästa, som kan hittas i skogen
µ Plockat bär
Nam, nam, nam!

µ Börjar jobbet med orienteringsdag, där jag fick pröva på Tai Chi och på att måla graffiti
Ghostbusters, na na na na na...
Ganska bra, för en nybörjare

Yo Man!
µ Tittat på film i sommarnatten 
Johnny Depp är aldrig fel
µ och allmänt försökt ladda batterierna inför hösten

Jag önskar alla läsare en skön och härlig höst. :)
Crisse

1 kommentar:

Anonym sa...

Kiva bild på oss!