08 juli 2012

"Midsommarblomster från solskenssnår jag plockar och sätter i nytvättat hår..."

Hälften av semestern har gått. Och vilken skön tid det varit!

Speciellt det gågna veckoslutet. Jag har bara gjort en massa härliga sommarsaker:

µ varit på landet
µ metat.
Det är 15-20 år sedan jag senast metat. Skönt att bara sitta på bryggan och titta på när vattnen guppar.
µ ätit härlig sommarmat
µ löst korsord i hängmattan
µ målat tå- och fingernaglarna i glada färger. Alla i olika färger. Moget... jag vet! men det struntar jag i!

Nappa då!
Här var det färggrannt!

Det blir inte bättre än så här!


Under månaden har jag också:
µ Gått på studentfest och firat ett par vänners födelsedagar 
Kortpyssel hör ju naturligtviss till


µ Ätit franskinspirerad picknick vid åstranden.

"Voulez vous le baguette ou le vin?"
"Non! Je préfere les fraises. D'áccord?"


















µ Firat midsommar med goda vänner

Haradsholm, Pargas, ca kl 23.50, Midsommarafton

µ Firat min 30-årige, kiltklädda man tillsammans med hans släkt. 
"Bonnie lassies" enligt Kaj
Old! But gorgeous!

Glatt kalasgäng


µ Presenterat min födelsedagsgåva åt Andreas. 
JIPPIIII!!!!!! Jag får äntligen prata om saken. VI SKALL TILL PARIS I OKTOBER!!! Gissa om det varit svårt att hålla tyst om saken! Andreas frågade några gånger om mina 30-års kalasplaner, och jag har varit tvungen att svara något vagt och försökt byta samtalsämne, istället för att säga som jag tänkte "- Det behöver jag inte oroa mig över... För vi är i Paris då! Wohoo!" 

"Paree,holds the key to your heart..."

µ Besökt den Kungliga huvudstaden
          - Åkt på Djurgårdsfärjan
          - dansat fuldansenSpritmuseum
          - träffat en god vän
          - sovit i himmelssäng i ett lila rum (vill också ha!)
          - Besökt Junibacken
          - Ätit gott på Prinsen
I Vasamuséets trädgård


Älska Stockholm!


Lufsa, stampa, steka...


Titta! Det är ju Pippi!


ATaiwan 4-ever A
Sköööööööön säng!
µ Gått på medeltidamarknaden

Uuuu! jag passar så bra in här i vimlet. 

µFirat Andreas 30 år, tillsammans med fina vänner. Tack till alla som kom och gjorde Andreas fest oförglömlig!
Jag vet vad jag äter hela hösten...
Kalasvärdar
Privateparty i partyt




µ Lunchat med härliga tjejer!
Kom snart tillbaka så vi kan ses igen!

µ Påbörjat ett nytt projekt

Möblemangets sista del; soffan. 
Ett Paisley- mönstrat tyg hittades under beklädnadstyget. 


















In other words: keeping busy. And loving it!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder :)

Sininen huvimaja sa...

Tack för senast Crisse, det var en jättefin fest som ni hade fixat! :)

Crisse sa...

Tack och vad roligt att du kom! :)